Hoe maak je een infographic?

Die infographics, dat zijn toch leuke en nuttige dingen. Vind ik. Dus ik ga het er nog een keer met je over hebben. In mijn vorige blogpost liet ik 8 voorbeelden zien van infographics: hoe zien ze eruit, welke soorten informatie kun je erin kwijt. En de keer daarvoor vertelde ik over wat infographics zijn en waarom ze zo goed werken om iets duidelijk te maken. Dit keer staat het hoe centraal: hoe pak je dat aan, zo’n infographic maken? En dat vertel ik niet met woorden, maar – je raadt het al – met een infographic.

Vaak zijn ze trouwens heel strak vormgegeven. Maar ik heb de indruk dat veel mensen de digitale ‘perfecte’ vormgeving een beetje zat zijn. Die indruk werd bevestigd in een interview met de Britse kunstenaar Gill Button afgelopen weekend in FD persoonlijk:

“Kan ze de toegenomen interesse voor ‘echte illustraties’ verklaren? ‘Mensen zijn digitaal artwork zat. Ze houden van handwerk en snakken naar een menselijk beeld. Ze willen foutjes zien, omdat ze genoeg hebben van perfectie.'” (bron: https://fd.nl/fd-persoonlijk/1192876/het-begint-met-de-ogen).

En daarom laat ik hieronder graag zien dat een getekende infographic ook tot de mogelijkheden behoort.

Heb je zelf ideeën opgedaan om informatie voor jouw klanten in een infographic weer te geven? Bel of mail me voor een afspraak, ik denk graag met je mee.